Szuper nap

2008. december 3., szerda

Hát a tegnapom nagyon szuperül sikerült... :)
-megrendeltem az új bejárati ajtónkat (apósoméktól ezt kaptuk nászajándékra, csak eddig ő nem intézett semmit...)
-kaptam egy újabb adag kisruhát, nagyon édesek, bár nagyon picik. :)
-végre kaptam táppénzes papaírt, és bejelentkeztem terheléses cukorra is
-voltam a szülésfelkészítő tanfolyam 3. előadásán. Hát ugyanerre el kell vinnem Janót is majd, ha Babu is úgy akarja akkor majd még... :) Csúcs szuper volt. :) Múlt héten sem volt rossz, de most nagyon jól sikerült. Igaz, nem 1, hanem 2 órát tartott az előadás, de érdekes és hasznos volt.

Ilyenek kerültek szóba:

-terhesség alatt házas élet: " mivel mire a kismama megtudja, hogy jön a baba, már úgyis igazítottak 5-öt 6-ot a dolgon, a babának mégsincs semmi baja. :D Meg amúgyis, a baba nem haragszik azért, mert a mamának jó..... :D" - ezt a szülész. nőgyógyász mondta szó szerint!!! :D
-hízás: a baba 20 hetes korára kb 300-350 gramm, tehát a placentával, magzatvízzel, miegymással (mellnövekedést nem számoltuk, arra még icit fghatunk!!! :P) összesen 60-70 deka az, amit plusszba a baba miatt magunkra veszünk. Amit ezen kívül hízunk, az már nem a babának kell. A trhesség végére a baba 2,5-3,5 kilkó körül lesz, ami az össz terhelést nézve, 5-7 kiló plussz... Ha ezt a 5-7 kilót még hozzáadjuk az 60-70 kekához, még akkor vagyunk csak 5,5-7,5 kiló plusszban... Ha ennyit hízunk, az szüléskor el is tűnik... a többi az már kevésbé... :) Ha valaki a 20. hétig hízott 10 kilót, akkor az azzal számoljon, hogy a terhesség második felében bizony még 5-7 kilót kízik,és pikk-pakk 15-17 kiló plussznnál tartunk. :)
-evés: ha a kismama éhes, és azt érzi, mindjárt elájul, ha nem ehet, persze, enni KELL. De azt nem írta soha senki, hogy jól kell laknia... Sose lakjunk jól,mindig csak picit együnk, és minden rendben lesz!:)
-mikor menjünk be a kórházba?: hát mivel első szülésnél ritka, hogy csak úgy kipottyan egy baba, ezért ne siessünk... És nem, nem azt kell nézni, hány percesek a fájások... Ha 5 percesekkel kezdődik, akkor nem kell rögtön berohanni,mert ha mondjuk 1 órája 5 perces fájásaink vannak, az azt jelenti, 1 óra alatt 12 fájás van. Ami peeeeeersze, sok, de babának nem... 1 fájás, 1 mm (persze, van, hogy sokkal több, de nem mindig), kb 150 mm a szülőcsatorna....(óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóójajjj.... :D). Szóval, ha már 2-3 órája vannak rendszeres fájások (nem feltétlenül fáj!!! bár asszem ez elég ritka... :D), akkor szép lassan induljunk el a kórházba... Ha közel van, akár ne is sétálhatunk. :D De ha kocsival megyünk, akkor sem kell mentőautó tempójával szirénázva menni, hisz még mindig csomó-csomó idő van a szülésből... :) (na jössz:D)
-apuka a szülésnél: jó, ha fel van készítve apuka mindenre... Többek között arra, hogy a szülő nő, sokszor olyat mond, amire 2-3 perc múlva már nem emlékszik... (lásd: Mazsola haza akar menni... :P Bocs Betti, ezt muszáj volt.... :DDDDDD). szóval kedves apukák: ha anyuka egyszercsak elordítja magát, hogy nem bírom tovább, szedjék ki a gyereket, akkor ne rohanjanak a dokihoz, hogy most azonnal császározzák meg a párjukat.... :D Mert aztán esetleg megbánják később!
-maga a szülés: a NŐK IGENIS ÉS NAGYON JÓL TUDSNAK SZÜLNI!!!!! Csak a gátlásokat le kell vetkőzni... A nő ösztönösen tudja, mit kell tennie... Ha valaki fel van lélekben készülve a szülésre, elszakadásra, akkor meg tudja szülni a babát... Nem kell hozzá semmit tanulniu különösebben, hisz automatikusan tudjuk, mit kell tenni... Persze jó, ha az ember elmegy tanfolyamra, mert sok okosat mondanak. A szülésnél egyébként érdemes megpróbálni koncentrálni arra, mit mond a szülésznő. Ha azt mondja tolófájások közben, hogy most NE nyumjon, és tényleg nem nyom, elkerülhető a gátrepedés. A légzésgyakorlatok ezért jók,mert olyankor a légzésre koncentrálunk,nem pedig ahaspréssel nyomjuk ki a gyereket.
-a szülés várható ideje: mindenki megesküszik rá, hogy akkor volt az utolsó menstruációja, amikorra mondja???? :) Mert sokaknál utolsó pillanatban derül ki, hogy hát lehet, mégsem akkor volt... És akkor hiába várjuk, hogy a baba X. napon fog születni, hisz a kismama rosszat mondott... Így történt: hogy egy kismama szoptatás közben terhes lett, a doki megkérdezte, mikor volt az utolsó menstruáció: a nő rávágra, hogy szeptember 6. a vizsgálat után az orvosnak ihgencsak gyanús lett,hogy itt akkor valami nem stimmel... Majd kiderült, hoy ok, hogy szept 6, csak 2 évvel ezelőtt.... :DDDDDDD Na hát ennyit erről. :)
-és egy gyógytornász hölgy sok okosat mondott, hogyan lehet a farfekvéses babákat utolsó hetekben meggyőzni arról, hogy forduljanak meg: sokat legyünk úgy, hogy a medencénk van feljebb... (Emeljük meg az ágyat a lábrésznél, ha lehet,m ha nem, akkor meg párnázzuk alá.) Napi 15-20 percet töltsünk térdelésben a földön úgy,hogy könyökünket letámasztjuk a földre, és ezzelk is picit a fordsulásra késztetjük. Ha tudjuk, hol a baba feje, akkor simogassuk sokat úgy, hogy körkörösen a fejétől a medencéig simogassuk.

Remélem nem felejtettem ki túl sok okosat... :)

14 megjegyzés:

Névtelen írta...

Végigolvastam. Tök jó hogy jársz ilyenre. Én nem emlékszem hogy Gergő említette volna hogy beszámíthatatlan voltam.
És saját emlékeim is tökéletes tudatosságot elevenítenek fel. Az rémlik h teljesen meglepetten közölték, hogy nagyon jól csinálom, tökéletes időben tökéletes technikával...Belül meg valahogy semmit nem éreztem...semmilyen ösztönöm nem volt ami támogatta volna a dolgot...pedig én aztán sose nyomom el az ösztöneimet... nem volt még itt az ideje...korán mentem be. NE KAPKOGJATOK!!! csak ezt tudom mondani mindenkinek. Az első jelek megijesztenek mindenkit, utolsó napok, ismeretlen vár ránk. Az orvos nem fogja ezt az érzést csökkenteni, SŐŐTTT. Pároddąl együtt csak magatokra figyelni otthon, lehiggadni, forró fürdő. És Beszélgetni a babával hogy mi is legyen most! Türelem, és ez akkor hatalmas hassal, súllyal, kiváncsisággal a legnehezebb.

Névtelen írta...

Szia! Gréta vagyok.
Örömmel olvasom a blogodat, igaz csak 2 napja de mintha magamat olvasnám. Én is 23 hetes vagyok és 1 napos. Sok olyan dolgot olvasok nállad ami nállam is ugyanúgy történik., ez nagyon érdekes, és az is hogy szinte egy napon ért minket ez a gyönyörű pillanat utol. Csak ennyit akartam írni neked, sok egészséget nektek és sok csodálatos pillanatot kívánok nektek még. Már nem sok időnk van hátra és magunkhoz ölelhetjük a virgonc csemetéinket. Jó légy: egy olvasód Gréta

Névtelen írta...

Nos, én szülés után 9kilóval voltam kevesebb és ebből 3450gramm volt Maja:) Anno nekem a doki 7-10kilót mondott, hogy az normál:)

Névtelen írta...

Na, én _igazán_ vágytam gyerekre. És készültem - lélekben. És vártam. És nem jártam tanfolyamra, nem olvastam könyveket, max. a neten néhány dolgot. Így is jó volt...
A dokinőm azt mondta, mindent megtehetek, amit egy kétévesnek megengednék + némi alkohol + szex. (Persze, nincs kétévesem, szóval ez a tanács nem nagyon segített! :) ) De semmiképpen sem szabad túltudományoskodni meg túlstresszelni az evést, a hízást, stb.
Én ikrekkel 20 kg-ot szedtem fel, a babák összesen 5,2 kg, összesen 14 kg-val könnyebben jöttem haza és egy hét alatt lement a maradék 6 kg. Minden terhesség más, de élvezzétek: egyetek, igyatok, aludjatok, mozogjatok, bohóckodjatok, ne hallgassatok senkire. Szülés után meg pláne. Mindenki el tud látni egy babát, csak eleinte fél tőle. A gyerekorvos, a csecsemősnővér, a gyerekágyas nővér, a szoptatási tanácsadó és a védőnő is mást fog tanácsolni, össze leszel zavarodva, ha rájuk próbálsz hallgatni. Bízz magadban, ennyi a lényeg!
Remélem, nem voltam nagyon nihil. :)

Névtelen írta...

Ja, Ildi, bocs, de közben elvitték a kiskádat... Remélem, nem gond, de nagyon kell a hely a lakásban... :)

Névtelen írta...

Tényleg nagyon jó, hogy jársz szülésfelkészítőre. :) Amúgy meg olyan jót mosolyogtam néhány résznél. Leginkább a "haza akarok menni" és a "most császározzák" meg dolognál. :))
A pocakod pedig nagyon szééééép.

Névtelen írta...

hűű menyi minden eszembe jutott most. :D

na hát az utolsó menzesz téma nálam épp ilyen érdekes egyébként... mert szept 28án volt aztán 2 héttel később a dokim közölte hogy Ketteske méretei 10 hetesnek felelnek meg... :-O

aztán meg hogy fájások, amik nem biztos hogy fájnak... 3 órája volt már ilyenem 5 percenként, elindultunk a kórházba, ott közölték hogy ja ez még nem fájás, a ctg nem mutatott semmit. kb este 8tól másnap reggel 5ig bent feküdtem és nem is történt semmi. :(( szóval tényleg nem kell sietni. ;)

az én dokim azt mondta hogy amitől a baba jól érzi magát, attól a mama is. én pl esküszöm arra hogy a heti 1-2 (-3?) félpohárnyi vörösbortól volt jó a vérképem mindig, mert hogy a vitaminoktól nem, az tuti. :D

hízás: nekem 14 kg jött fel, Milán asszem 6 hetes volt amikorra lement 10. a maradék 4 a mai napig rajtam van, viszont már ismét a 14. hétben vagyok és még nem híztam, szóval ki tudja. :)

de izgi hogy már ilyen kevés van hátra... :)))

Névtelen írta...

Tök jó, h. jársz előkészitésre. És tényleg jó lenne, ha férjed is el tudna menni legalább egyszer. Szerintem fontos a kispapáknak, ha apás szülést terveztek, hogy készüljön. Az enyém nem olvasott könyvet, addig nem is tudta, bejöjjön-e. Aztán az előkészitőn "kapott kedvet", meg igy ők is nagyjából képben vannak.
Házasélet - az utolsó időkben kimondottan ajánlott, segiti a tágulást, beindithatja a szülést :)
Evés - Itt a 12-16 kg hizás a normális, Mo.-n nem... de azt valahogy elfelejtik megemliteni, hogy a szervezet nem csupán a gyerek kihordását csinálja ilyenkor, hanem már a szoptatás idejére is raktároz. Na nem kell össze-vissza enni, de ha a kismama éhes, egyen és amennyi jól esik. Én elsővel 18, másodikkal 14 kilót hiztam. Elsőre 6 hónap alatt még több is ment le, mint ami volt, most is szépen megyegetnek le a kilók... Ne aggódj emiatt :))
Kórház: akkor menj, ha úgy érzed. otthon tényleg jobb vajúdni, de ezt mindenki maga érzi a legjobban.
ÉS tényleg, a NŐK TUDNAK SZÜLNI, CSAK HAGYNI KELL ŐKET!!!
A kórháznak már utána néztél, hogy bababarát-e? Csinálnak előkészitést, mi a császármetszés aránya, van-e alternativ szülőszoba, elviszik-e a babát, stb.?
(Bocs, ha hosszú voltam, engem ez a téma a mai napig nagyon érdekel/felkavar...életem legnagyobb élményei voltak a szüléseim a lehető legpozitivabb értelemben, és kivánom mindenkinek, hogy ugyanolyan gyönyörű élmény legyen számára. Ez minden szülő nő joga!)

Névtelen írta...

Hát ez érdekes volt.Én sem jártam ilyen tanfolyamra és azokkal értek egyet akik azt tanácsolják neked hogy bizz önmagadban és az ösztöneidben.Megnézném magamnak azt az orvost aki előre meg tudja mondani hohy egy gyerek milyen gyorsan fog jönni!Hidd el nem tudja!Ez a mennyit szabad hizni és mennyit nem ez egy kis túlzás.
Szerintem Te nagyon jól csinálsz mindent csak ne hagyd hogy hülyeségekről megygyőzzenek.Bizz mindig önmagadban!
Sok sikert!

Névtelen írta...

Szia!
Már rég olvaslak,de még nem írtam.
Jó ez a sok jótanács,de egy dolgot kell hogy írjak,kiegészítésképpen.
Bár,lehet,hogy tudod,csak nem írtad le.
Ha elmegy a magzatvized,azonnal be kell menned a kórházba!
Kulonben az elso gyermekem két és fél óra alatt szuletett meg,burokrepedéstol számítva:)
Minden jót nektek!Mariann

Névtelen írta...

Kösssz :DDDD
Mindenki mást mond, mindenkinek más élményei voltak, lesznek, ez így a jó :)
Mi sem voltunk ilyen felkészítésen, de a dúla jött beszélgetni elég sokat, és Andrissal is megbeszélték a dolgokat, pl. azt, hogy mikor kiabálok, az nem rossz, mert így könnyebben tágul az ember...
Én az elején fogytam, majd híztam 10 kg-ot, ami mind le is ment, mire hazaértem.
Azt ettem,ami jól esett+ hébe-hóba a vitamin, és minden tökéletes volt.

Gátvédelem: előtte a gátmasszázs sokat segíthet (maradt olajom, ha kell, szívesen neked adom).
A doki nálam azt mondta, hogy a többedszer szülő nőknél már simán lehet szülni gátmetszés nélkül. A szobatársamnak az első gyereke metszéssel született, a második meg hipp-hopp kibújt, nem is repedt.
Egyébként annyira a gátmetszés sem vészes, mert nem érzel belőle semmit, még a varrás is túlélhető (picit kellemetlen), szülés után én mentem volna wc-re magamtól, de nem engedtek, csak két óra múlva. Inkább akkor kezdtem érezni, mikor estére kiment belőle a fájdalomcsillapító, kaptunk rá bogyót, el is múlt. A többi részét, meg tudod-úszógumi- :D

Névtelen írta...

Hű, mennyit írtatok. :) Na akkor sorban a válaszok:
Ildi: nem fogunk kapkodni :)

Gréta: üdv itt, Neked nincs blogod? Remélem minden rendben neked is a babával! Fiú vagy lány??? :)

Hízás-fogyás: tudom, mindenkinél más, csak sose tudtam, mennyi van a babától tényleg...

Nuttos: semmi baj! ;)

Gabi: köszi a sok hasznos infot. :) A kórházról sokmindent tudok, igen, anno mi is ott születtünk, és sok ismerős szült ott. Bababarát kórház, van alternatív szülőszoba - persze csak a teljesen símán, problémamentes szülésnl alkalmazható, és nagyon nagy hangsúly van a gátvédelmen. Ettől függetlenül persze szokott lenni, de kimondottan mondják a szülésznők, hogy jó dolog, és próbáljuk meg. Már olajam is van hozzá. ;) A szülőszobát még nem néztem meg, de azt mesélik, semmi kórház hangulata nincs, barátságos, mint egy síma kicsi szoba képpel, krémszínű fallal... :)
Ja és az orvosok a természetes szülés hívei. Mármint hogy a szülés igenis és a maga ritmusában, tempójában menjen végbe, nem kell gyorsítani, amíg a baba jól érzi magát!! Szerintem ez is tök jó. Ja és nem ott dolgozó orvosok is ajánlják nagyon!! Szóval asszem jól választottam. ;)
1 szépséghiba: mivel senki nem jöhet be a szobákba, a csecsemőgondozóba, így az apuka sem... Tehát amíg a szülőszobában vagyunk, addig látja a babát, utána már csak ablakon keresztül... Annyiból jó, hogy nincs az, hogy az 1 napos babák körül 100 családtag ácsorog.... De apukát sajnálom,hogy nem engednek be. De kibírjuk!!!! :)
A gátrepedésrő viszont it más a vélemény, itt azt mondják, sokkal rosszabb,mint a vágás. Nem tudom, egyik se volt soha... ;) Remélem nem is lesz!!!! :D

Mazsola: nem tudom, mennyi olaj kell 1 szüléshez, én most kaptam egy 50 ml-eset, azt se tudom, jó-e ez, vagy milyenek vannak ebből ;) Neked mennyi fogyott??

Marianna: üdv itt :)

Névtelen írta...

Vigyázat a sok tudománnyal! Még a végén csalódni fogsz, hogy nem úgy történik a dolog, ahogy általában meg van írva. Én nem jártam, nem is bántam, persze nem is volt kedvem BKV-zni nagy hassal. A szülésnél úgy sem azon fogsz tűnődni, hogy mit is írtak erről a könyvben? :) Szépen ráhagyatkozol a saját tested és a baba jelzéseire, no meg a szülésznő majd navigál. Az orvos meg bezsebeli a jutalmat:)
Marcsi

Névtelen írta...

Elhiszem, hogy egy szülés nem mindig úgy történik, ahogy azt az ember elképzeli... De ha alapból ezen stresszel, erre programozza magát, akkor tuti nem is fog könnyen menni... Én próbálok pozitívan hozzáállni, akárki akármit is mond... És sok szempontból meg jó, hogy van egy ilyen hely, ahol elmondanak csomó okos dolgot, amik lehet, hogy segíteni is tudnak.

 
Babu-blog. Design by Pocket