Mézes zserbó

2008. december 11., csütörtök

Mivel holnap megyek a terheléses cukorlötty ivásos vérvételre, és fel kell készülni a legrosszabbakra, így a hétvégén is, és ma is bűnöztem... :) Hétvégén mézes zserbót sütöttem, ma pedig kakaós csigát. Na lássuk, melyik milyen, és hogyan is készül:

MÉZES ZSERBÓ


Hozzávalók:

-5 dkg margarin
-40 dkg liszt
-15 dkg cukor
-1 db tojás
-1 kávéskanál szódabikarbóna

-3-4 ek. tej
-6 dkg méz

A töltelékhez:

-20 dkg margarin
-20 dkg cukor
-1 citrom reszelt héja
-3 dl tej
-6 dkg búzadara
-kb 15 dkg baracklekvár


A vajat,tojást,mézet,cukrot,gőz fölött megolvasztjuk,majd a lisztben elkevert szódabicarbónát is hozzáadjuk,és annyi tejet,hogy lágy tésztát kapjunk. 4 cipóra osztjuk, és legalább fél órát pihentetjük. Kinyújtjuk őket, és egyenként megsütjük egy tepsi hátoldalán ( 180 fokon kb 8-10 perc alatt).
A töltelékhez a tejben megfőzzük a darát (tejbegríznek),majd mikor kihűlt,a cukorral kikevert margarinhoz adjuk. Citromhéjjal ízesítjük. A lapokat vékonyan megkenjük lekvárral, majd krémet simítunk rá, és egymásra helyezzük őket. A tetejét porcukorral hintjük meg, vagy csokoládémázzal vonjuk be. (én a tortabevonót nem szeretem, így kakaó-porcukor-margarin csokimázat tettem rá)


KAKAÓS CSIGA


Hozzávalók:


-60 dkg liszt
-3 dkg élesztő
-2 db tojássárgája
-2 evőkanál olaj
-egy csipet só
-4 evőkanál cukor
-szükség szerint tej

A töltelékhez:

-5 dkg vaj
-5 dkg margarin
-5 evőkanál kakaópor
-6 evőkanál porcukor



Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk, majd összedolgozzuk a liszttel, a tojássárgákkal, sóval, és annyi langyos tejjel,hogy közepesen kemény kelttésztát kapjunk.Ezután beledolgozzuk az olajat is. Kilisztezett tálban, liszttel meghintve a duplájára kelesztjük, majd lisztes deszkán ujjnyi vastag téglalappá nyújtjuk.Meglocsoljuk a megolvasztott vaj és margarin keverékének felével, meghintjük a porcukros kakaóval, és beigli formájúra sodorjuk.Éles késsel másfél ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, és az így nyert csigákat kivajazott tepsibe szorosan egymás mellé fektetjük.Megöntözzük a maradék vaj-margarin keverékkel, és a hideg sütőbe toljuk, majd a sütőt bekapcsoljuk, hogy a melegedése alatt is keljen még a csiga.Mikor majdnem kész, forró, vaníliás tejjel megöntözzük, és úgy sütjük készre.

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Terheléses vércukron Én is voltam de nem vészes,de nem is olyan jó:D.Nekem éhgyomorra kellet menni,levették a vért és utána megittam a lötyit.Tegyél egy kicsi citrom levet a vízbe úgy nem olyan rossz,és reggel már old fel otthon.
Biztos fini amit sütöttél,lehet küldeni belőle:DD

Névtelen írta...

De ügyes vagy!!!! Ilyen zserbót én is tervezek majd sütni, még egyelőre az erőt gyűjtöm hozzá!
A terheléses tényleg nem vészes, nálunk a lányom kb olyan édesen issza a kakaóját /ha maga készíti el/ :)

Névtelen írta...

A kakaóscsiga mennyire hasonlít a pékségekben kaphatókra, mármint ízben?
Olyasmit szeretnék sütni,de eddig egyik recept sem vált be...

Névtelen írta...

Hogy vagy? Hogy bírtad?

Névtelen írta...

Nem fair... annyira jól néznek ki... de megenném :) Zserbóhoz én totál hülye vagyok, viszont lehet egy csigát majd begyúrok. Hogy ment a cukorvizsgálat?

Névtelen írta...

Betti: a kakaóscsiga nem igazán olyan, mert ez egy kelttészta, sokkal lazább, mint a pékségi. A töltelék ugyanolyan ;)

Cukor: túléltem, a 3. vérvétel már kicsit nehezen ment (nem akart folyni a vérem... :D ), de majd holnap írok róla, de most megyek aludni, nincs már erúőm új bejegyzésre! :)

Névtelen írta...

Gabi: amúgy a zserbó se nehéz!!! Amúgy ha van kenyérsütőd, akkor javaslom, ott dagaszd meg a csiga tésztáját! kímélőbb... :DD

Névtelen írta...

Nem is rossz ötlet :)) Köszi a tippet !

Névtelen írta...

A lényeg, hogy túl vagy rajta. :) Én még mindig érzem a számban az ízét a cukros lötyinek, fúj. :S
Mi nem mézes zserbót szoktunk csinálni, hanem simát, de nagyon fincsi szokott lenni. Ha érdekel a recept, megosztom veled a "titkot". ;)

 
Babu-blog. Design by Pocket