23 hetes

2008. december 2., kedd

Babu tegnap 23 hetes nagylány lett. Mostmár egyik este (ha nem felejteném el mindig...) megpróbálom levideózni az esti produkciót. :) Hihetetlen, amit művelni tud a fürdés során... :) Tegnap csak azt láttam, hogy egy kis gombócka mászik fölfelé, mikötben éreztem, hogy támasztja magát a lábaival, kezeivel... :D Hát dolga volt, valahogy meg kellett fordulnia... :D Szóval ez napi olyan fél órás-órás hancúrozás, majd éjjel 1-1 rúgás, és reggel (ma mondjuk reggel fél 6-kor) újra beindul. :) Ekkor csak jelzi, hogy keljek fel, persze ha felkelek, ő máris nyugton marad. ;) Ma nem hagytam magam, és 8-ig nem voltam hajlandó felkelni. :) de én győztem, Babu kifáradt olyan 7 körül, én meg elaludtam. :)



És hogy mit írnak a 23. és 24. hétről:







A magzat a 23. héten nagyjából 500 grammot nyom, és arányai egyre jobban közelítenek az újszülöttéhez. Noha jó ütemben folytatódik a zsírszövet felépítése, a bőr még mindig igen ráncos. A kéz- és a lábujjak körmei elnyerték végleges formájukat. A kicsi napi rutinjához hozzátartozik az izmok rendszeres mozgatása, ezért az édesanya élénk magzatmozgásokat érezhet.







24. hét: Ha a baba ezen a héten születne meg, már lenne esélye az életben maradásra, igaz, csak a koraszülött intenzív osztályon, speciális ellátás mellett. A legnagyobb gond a koraszülött babák esetében a tüdő éretlensége. A magzati tüdő csak ezen a héten kezd szörfaktánst termelni. A tüdő léghólyagocskáit, amelyeket keresztül a gázcsere végbemegy, egy szappanbuborékhoz lehet hasonlítani, és a szörfaktáns - angolul surfactant - az az anyag, amely nem engedi, hogy ezek a buborékok összeessenek és összetapadjanak kilégzés közben. Ha erős a gyanú arra, hogy a kicsi ekkortájt születik meg, az anya egy szteroid injekciót kap, amely erősíti a tüdő érési folyamatát. A belső fülben található félkörös ívjáratok segítenek szervezetünk egyensúlyozásában. A magzatban ezek az ívjáratok erre a hétre már teljesen kifejlődtek, ezért a kicsi érzékeli, ha fejjel lefelé fordul a méhben. Megkezdődik a fehérvérsejtek termelése, amelyek a fertőzések és betegségek kivédésében, illetve az ellenük vívott harcban játszanak jelentős szerepet. Ha az édesanya eddig nem is érzett apró, rángatózó mozgásokat, most lehet, hogy ezek jelentkeznek: a baba egyre "látványosabban" csuklik.







És íme, a tegnapi, 23 hetes pocakfotó:



Más téma, a tegnapi naphoz még: este Janó megnyugtatott,hogy csaak rosszul látok, mert itt mindig rend van, és azért, mert néha a ruhája ott van a széken, az még nem kupi. ;)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jaj,de jó ezen a megnyugtatáson jót nevettem:)Igen, igen pasi,aki pasi.Nálunk van egy szekrény amit kineveztünk lomtárnak, levetett ruhák halma és kacatok fiókjával, így nincsen probléma. De az exemtől nekem is elég sok kiborulós napom volt, szóval átérzem a témát. Semmiképp ne emelgess, soha nem bocsátanátok meg magatoknak! Ha az uraság nem rávehető, kérd meg a csajokat, hogy segítsenek be, szerintem egy két doboz belefér egy jó barátságba;)

És gratulálok a 23-hoz nagyon keresi a helyét a hölgyemény:)

Névtelen írta...

Várom a videót :))

Az előzőhöz: nekem marha nagy szerencsém volt/van Mazsiapuval, mert a várandóságom alatt szólni sem kellett, mindent csinált, pl. azóta sem hagy cipekedni (semmit sem).
Mikor célozni akartam, h csináljon valamit, én neki álltam előtte, ő meg egyből elküldött, h nagy hassal ezt nem nekem kell. Janó ilyenkor mit csinál?

 
Babu-blog. Design by Pocket