24 hetes pocak

2008. december 9., kedd

Tegnap már megint nem jutottam este géphez, úgyhogy most gyorsan bepótolnám a 24 hetes pocakfotót:


Tegnap voltam anyukáméknál, és felvetődött a kérdés, hogy akkor most hány hónapos terhes vagyok,miért írtam a múltkor, hogy 6... Ezt a témát nagyon uuuuuuuutálom, mert annyira érthetetlen, és annyira összevissza, logikátlan... De tisztázzuk... Szóval:


A TERHESSÉG HETEI, HÓNAPJAI, TRIMESZTEREI...

A terhesség 40 hétből, azaz 10 hónapból (4 hetes hónapokkal számolva, hogy miért, passz... hogy ne legyen olyan egyszerű), azaz 3 trimeszterből áll.

HETEK

A terhesség első hete az utolsó menstruáció első napjától számolandó. Vagyis, amikor megfogan a baba, akkor már papírforma szerint, 2-2,5 hetes terhes vagy! És hogy hányaDIK hét: ha valaki 10 hetes és 2 napos (10+2), akkor a 11. hétben van. Ennek ellenére sok könyv, honlap, a betöltött hetek alapján ír a magzat fejlődéséről.... Grrrrrrrr.... Csak tudnák melyik könyvnek mi az alapja, ezt az elején tisztázhatná... na mindegy.

HÓNAPOK

A terhesség egy "laikus" számára 9 hónap. Azaz az utolsó menstruáció után leszámolják az ujjacskáikon a 9 hónapot (plussz 7 napot), és megkapják a szülés várható idejét. És akkor minden hónapban plussz 1 hónappal idősödve telik el a KILENC hónap. Nade az orvosok nem így számolják.... :D Az orvosok nem naptári hónapokkal számolnak, hanem holdhónapokkal (ami szintén nem igaz, csak mondják, hisz 1 holdhónap 29,5 nap, ők meg 28-cal számolnak...), azaz pontosan 4 hetes hónapokkal. Így a terhesség nem 9 hónap, hanem 10!
1. hónap: terhesség 1-4 hete
2. hónap: terhesség 5-8 hete
3. hónap: terhesség 9-12 hete
4. hónap: terhesség 13-16 hete
5. hónap: terhesség 17-20 hete
6. hónap: terhesség 21-24 hete
7. hónap: terhesség 25-28 hete
8. hónap: terhesség 29-32 hete
9. hónap: terhesség 33-36 hete
10. hónap: terhesség 37-40 hete

TRIMESZEREK

Mint már írtam, a terhességet 3 trimeszterre bontjuk. Ez viszonylag egyszerű, és érthető dolog (bár 1-1 hét csúszás ebben is szokott lenni...)
1. trimeszter: terhesség 1-12 hete
2. trimeszter: terhesség 13-27 hete
3. trimeszter: terhesség 28-40 hete


Remélem segítettem mindenkit mégjobban összekavarni... :D De ha tanácsolhatom, ha jót akartok magatoknak, akkor ne hónapot mondjatok, hanem heteket, az a tuti... :D Vagy annyit, hogy ekkorra vagy akkorra vagyok kiírva, aztán mindenki számolgasson... :)))


Majd még lesz talán egy külön post a tegnapi szüésfelkészítőről, de ezt nem ígérem 100%-ra!!! ;)

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, nem azért csak 9 hónap, mert havonta 28 nap plusz 2-3 nap és kilencszer 2-3 az nagyjából 27 nap még pluszban és akkor nagyjából ott van az a plusz 4 hét, így lesz 40 hét?

Névtelen írta...

jaj ebbe én is mindig belezavarodtam...mertha egy laikusnak mondod, hogy hány hetes vagy, csak néz...és rögtön megkérdezi, hogy hány hónapos vagy...én nem is fogom és nem is akarom megérteni, mindig mondom, hogy májusban szülök :)))
a pocak nagyon formás, csini :)

Névtelen írta...

Janó rendje :D
A hajad le lett vágva? Nekem tetszik :)

Névtelen írta...

Mia: a hetekkel tisztában vagyok, az logikus is... annyi a logikátlan, hogy a hónapok nem naptári hónapok... :)

Vörösbegy: én is inkább azt szoktam mondani, hogy márciusban szülök... :D

Mazsola: le végre, csak az esküvő miatt növesztettem... :)))

Névtelen írta...

Szemmel láthatólag nőtt a pocak, csini vagy. :)
Ami meg a heteket, hónapokat illeti, én úgy tűnik másképp számolok. A te számításoddal 9 hónapos vagyok már, de én csak 8-nak "érzem" magam. :)))

Névtelen írta...

Na igen, a számitás tényleg nagyon félrevezető... A gond az, hogy sokan nem tudják, miről van szó, mikor heteket mondasz. Jobban mondva azoknak fogalma sincs, akik még nem voltak terhesek, vagy férfiak :)
Csinos vagy egyébként nagyon, a hajad is nagyon jó!!

Névtelen írta...

Holnap reggel megyünk csak vissza Kecskemétre, így ha délután neked jó, akkor szívesen látunk.
Annyit megtennél, h írnál egy sms-t, mikor jönnél, jössz-e!? Köszönöm!
Puszi!

 
Babu-blog. Design by Pocket