Advent

2008. november 29., szombat

Holnap lesz advent első vasárnapja. Már hétfő óta készültem piacra menni, hogy vegyek adventi koszorút. Aztán kedden láttam is egyet, ami tetszett, de kicsit drágának tartottam, így nem vettem meg. Tegnap ismét a piac felé vettem az irányt, mondván mostmár muszáj venni valamit... Hát semmit nem találtam, ezért úgy döntöttem, hogy majd én megcsinálom a koszorút, hisz ha az alapanyagokat veszem meg, kevesebb, mint a feléből kijön egy koszorú.


És íme az eredmény:




Szerintem annyival nem rosszabb, mint amennyivel olcsóbb, és legalább saját... :)



És akit érdekel, annak egy kis érdekesség Adventről, és a koszorúról:

Az advent szó jelentése eljövetel (a latin „adventus Domini” kifejezésből származik, ami annyit tesz: „Úr eljövetele”).
Az adventi koszorú általában fenyőágból készített kör alakú koszorú, melyet négy gyertyával díszítenek. A gyertyák színe katolikus körökben 3 lila, 1 rózsaszín.
Advent első vasárnapja - 2008. november 30.
Időpontja évről évre változik, Szent András napjához (november 30.) legközelebb eső vasárnapon ünnepeljük. Az adventi koszorún elsőnek meggyulladó gyertya színe lila.
Advent második vasárnapja - 2008. december 7.
Színe hasonlóképpen a lila.
Advent harmadik vasárnapja - 2008. december 14.
Gaudete (örvendjetek!) vasárnap kiemelkedik a többi közül, ádvent második felének kezdetét jelzi. Színe a rózsaszín, amely az örömöt szimbolizálja.
Advent negyedik vasárnapja - 2008. december 21.
Színe a bűnbánatot kifejező lila. Az adventi koszorún mind a négy gyertya egyszerre ég ezen a napon.

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szép lett a koszorú - meg a blog új arca is nagyon tetszik. Teljes az ünnepi hangulat! :))

Névtelen írta...

Az előttem szólónak igaza van, olyan jó volt ide kattintani :)
A koszorú nagyon szép lett! Én is tervezek sajátot, de mindig más lesz helyette (most adventi naptárat hímzek), így nálunk inkább csak 4 gyertya van egymás mellett :)

Névtelen írta...

Szép lett a koszorú!!:)
Nálunk a tavalyi került elő,mert idén nem volt időm újat készíteni-én is szárított naranccsal díszítettem fel;)

Névtelen írta...

Akinek eddig nem lett volna karácsonyi hangulata, hozzád belépve biztos az lesz.
Nagyon szép lett a koszorúd!

Névtelen írta...

Juj, de szép lettél, olyan karácsonyias. :) Szinte érzem a sütőben sülő sütik illatát, látom a csillogó-villogó karácsonyfát. :)

Névtelen írta...

Nagyon szép lett az adventi koszorúd és látom hagyománytisztelő is. :)
A blogdizájnhoz meg külön gratula! (mindannyian csúcsok vagytok, nekem még egy vonalzó beillesztése is többórás munkát igényel :))) )

Névtelen írta...

nagyon szép lett a koszorú, ügyes vagy...és milyen szépen alakul minden, az ágyikó nagyon szép, a pocak pedig kerekedik, növöget...nem híztál semmit csak pocakra, nagyon csini vagy :))))

Névtelen írta...

Köszi a bókokat. :)
Picuranyu: jajj mézeskalácsot kéne sütni.... :))) De jó lennne már:)
Vörösbegy: sajnos a látszat csal... :) De nem baj, majd lefogyok biztos szülés után. ;)

Névtelen írta...

Pont azt akartam írni igazából, hogy a mézeskalács illata, de nem akart eszembe jutni a "mézeskalács" szó. :) Tudod, terhességi amnézia. ;)

 
Babu-blog. Design by Pocket